NB: Enkelte slides fra oplæg og workshop mangler stadig.
PANELDEBAT: Hvad er eksempler på god undervisningsudvikling? Ud fra hvilke kriterier? Hvordan dokumenteres og meriteres?
Paneldeltagere:
Sofie Kobayashi og Camilla Rump, KU:
Interaktion i ph.d. vejledning - et kvalitativt studie af en vejledningssession med flere vejledere
Christina Juul Jensen, KU: Vejledningspraksis
Claus Thorp Hansen, DTU og Anker Helms Jørgensen, ITU:
Formulering af eksplicitte læringsmål for kandidatspecialer
Henrik Jensen og Hanne Nexø Jensen, KU:
Specialeskrivning på 6 måneder - hvilke erfaringer har VIP'er på IFS, KU?
Bettina Dahl Søndergaard, AU:
Få meget ud af lidt: Workshops til universitetsstuderende i naturvidenskabelig formidling i uformelle læringsmiljøer
Thomas Albrechtsen og Claus Michelsen, SDU: Studenteraktiverende undervisning og rollen som instruktor inden for de naturvidenskabelige uddannelser
David Lindholm, AAU: Brug af gamification til samarbejde og motivation af universitetsstuderende
Mads Hovgaard, SDU: Flere aktiviteter til samme indhold
Nina Bonderup Dohn, SDU:
Skabelse af sammenhæng mellem læringskontekster med blog og wiki
Rasmus Tolstrup Blok, Dorte Sidelmann Rossen, Mads Stenhøj Andresen og Anne-Mette Alsholm, AU:
E-læring som katalysator for undervisningsudvikling
Kathrine Bisgaard Christensen og Xavier Frette, SDU:
Elektroniske test og mundtlig eksamen: Dybere læring?
Lene Tortzen Bager, Peter Stray Jørgensen, Lotte Rienecker og Charlotte Albrechtsen, AU:
Undervisermetro - en web-resurse for og af VIP om deres gode undervisningspraksisser
Jesper Piihl og Jens Smed Rasmussen, SDU:
Forskningsbaserede studieophold i praksis?
Bjarke Oxlund, KU:
Undervisningsbaseret forskning på antropologi
Jens Smed Rasmussen, SDU:
Forskningsbaseret undervisning - af en praksis
Nina Bonderup Dohn og Birgitte Madelung, SDU:
Holdundervisning med studerende som deltagere i forskningsprocessen
Nicholai Friis Pedersen, Hans Klysner og Janus Holst Aaen, AU:
Åbne it-miljøer i universitetsundervisningen
Tine Wirenfeldt Jensen og Charlotte Albrechtsen, AU:
Digitale læringsressourcer med fokus på opbygning af studiekompetencer - i det aktuelle medielandskab
Tine Wirenfeldt Jensen, Gry Sandholm Jensen, AU og Anker Helms Jørgensen, ITU:
Tekstfeedbackspillet - strukturering af peer feedbackprocessen
Rie Popp Troelsen, SDU:
"Fernisering"
Eva Ulstrup, RUC:
Refleksion, repetition og videndeling i undervisningen
Anker Helms Jørgensen, ITU:
"Jonas, derefter Katrine og Sebastian": En metode til at lære alle de studerendes navne
Sussi Louise Zimmermann, RUC:
Kreativ metarefleksion - brug af billeder til udarbejdelse af pædagogisk handleplan i adjunktuddannelsen
John Andreasen, AU:
Om brugen af billeder i de studerendes kognitive processer
Mirjam Godskesen, DTU og Gitte Wichmann-Hansen, AU:
Aktiv lytning som kompetenceudvikling hos ph.d.-vejledere
Charlotte Søjnæs, CEKU og Nynne Lykke Christensen, Lægeforeningen:
'Karrierevejledning - fra studerende til ansat' - Undervisning på mindre hold
Michael René Kristiansson, IVA:
Projektrummet BOBCATSSS
Per Lysgaard og Ina Schmidt, AU i Herning:
Fokus på det sproglige - mindre frafald
Stine Trolle og Per Blenker, AU:
Det entrepreneurielle speciale - element i den entrepreneurielle universitetsundervisning
Klaus Lindegaard, SDU:
Innovationslæring med videregående uddannelser
Peter Musaeus, AU:
Case-baseret undervisning til undervisere på medicin
Lene Fjerbæk Søtoft og Henrik Grüttner, SDU:
Giv de studerende ejerskab over deres cases
Torgny Roxå, undervisningsudvikler, Lunds Tekniske:
UniversitetUndervisningsudvikling - hvorfor og hvordan?