DUT - Dansk Universitetspæd. Tidsskrift
SIGs - Special Interest Groups
Aktiviteter
Dansk Forskning & Lærebøger
Podcasts
Læringsenheder / Centre
Vælg: Alle DUN Konferencer Danske aktiviteter Internationale aktiviteter Afholdte aktiviteter
IJAD invite you to contribute to the special issue of the International Journal for Academic Development (IJAD) Trust in and through Academic Development. A variety of submissions are sought, and both qualitative and quantitative research is welcomed.
The ICED24 Conference under the theme “Advancing Higher Education Ecosystems for Competency Development” will be hosted by The Association for Faculty Enrichment in Learning and Teaching (AFELT).
ChatGPT er en brændende platform, gamechanger og mod- eller medspiller på rigtig mange planer i de videregående uddannelser. Men hvad sker der egentlig rundt omkring på de forskellige institutioner? Hvordan forholder de – og vi – os til ChatGPT i forskning, udvikling, praksis og som policy? Og hvilke tiltag eksisterer eller er undervejs rundt omkring på institutionerne og hos DiP-medlemmerne? Online DiP workshop.
I denne online DiP-workshop vil Henrik Skov Midtiby først introducere til et tegnebaseret student response system, der giver undervisere mulighed for at følge med i hvordan de studerende tegner oven på udleverede skabeloner (billede). Derefter vil der være mulighed for at DiP-medlemmerne selv kan afprøve og diskutere systemet – både fra studenter-perspektiv og underviser-perspektiv.
Universities are critical for Europe’s future, in terms of social and political integration, and in providing an institutional framework through which Europe acts in the world. At a time of radically transforming European and global contexts, what roles should universities play in tackling issues ranging from gender and social inequalities and integration of refugees, to public access to research, and repositioning Europe in a world of competing global strategies over flows of knowledge, researchers and students?
Trivselsudfordringer, højt frafald og vigende ansøgertal giver udfordringer for den enkelte studerende, vores uddannelser og vores fælles samfund. Som uddannere har vi en afgørende opgave i at tage udfordringen op og skabe engagerende og meningsfulde uddannelse, som giver vores studerende lyst til at være læringsmodige og vedholdende.
Dansk Universitetspædagogiske Oplæg, DUO 1: Efter en præsentation af studielivsprojektet, der danner grundlag for publikationen, vil deltagerne få mulighed for at indgå i diskussion og dialog med forskerteamet og hinanden for at dele erfaringer og synspunkter.
SIG'en Faglig vejledning og mentoring på de videregående uddannelser holder møde om, hvordan vi understøtter adjunkter og lektorer i god vejledning på fx bachelorprojekter. Altså hvordan vi vejleder vejledere. Programmet for dagen følger, når vi nærmer os, men sørg for allerede nu at reservere dagen, så vi kan få etableret en solid erfaringsudveksling på tværs af uddannelser og institutioner.
The main theme of the conference is activating teaching and learning which are the fundamental principles at the University of Southern Denmark, SDU. The conference intends to support practitioners’ mutual inspiration and present knowledge and experiences on how students’ learning is enhanced in accordance with the fundamental principles of SDU.
Mødet, der afholdes af SIG'en DoDS (Development of doctoral Supervision), sætter fokus på ph.d.-bedømmelseskriterier og på kunstig intelligens som ny aktør i ph.d.-vejledning.
Studieordninger var engang et relativt perifært dokument, man kun tog frem, når der var klagesager eller dispensationssager. Studieordninger havde også en lang levetid. Sådan er det ikke længere. I dag er studieordningerne i langt højere grad også et redskab til at forventningsafstemme og til at skubbe på nye pædagogiske dagsordener om fx feedback eller online blended læring - og løbende skal studieordningerne tilpasses et arbejdsmarked, der forandrer sig væsentlig hurtigere end nogensinde før.
Formålet med seminarerne er dels at dykke ned i studiemiljørelaterede emner, der kan give dig ny inspiration til dit arbejde, og dels at styrke dit kollegiale netværk på tværs af de danske universiteter. Målet er ultimativt at gøre en positiv forskel for de universitetsstuderendes studiemiljø og trivsel.
NLC Organisation are pleased to announce the Call for Papers for the 14th International Conference on Networked Learning in Higher Education, Lifelong Learning and Professional Development. The overarching theme of the conference is “Networked Learning as a pedagogy of hope”
Sæt et stort kryds i kalenderen!
DUN Campusvej 55 5230 Odense M
dun@dun-net.dk Tlf.: +45 6550 4406 www.dun-net.dk