dut 37

                                          Link Arrow DUT nr. 37 - samlet udgave

Publiceret 2. Februar 2025

Leder

Link Arrow Universitetspædagogikkens mangfoldighed og transformative potentiale

Rikke Toft Nørgaard

Debatterende 
artikel

Link Arrow Universitetspædagogisk kompetenceudvikling: Eksplicitering og pædagogiske overvejelsers betydning

Hanne Leth Andersen
Jens Tofteskov
Lars Ulriksen

Faglig
artikel

Link Arrow Pedagogical reflections from a PhD course in ageing

Anne Liveng
Jeanette Eriksson
Jonas Christensen

Faglig
artikel

Link Arrow Model for digitale kompetencer

Mads Ronald Dahl
Rasmus Hansen

Faglig
artikel

Link Arrow Tech-fri undervisning

Peter Dahler-Larsen

Faglig
artikel

Link Arrow Bidrager online studiestartsforløb til social og faglig integration i overgangen til universitetet?

Laura Cordes Felby
Pernille Risør Elving

Faglig
artikel

Link Arrow Strategisk uddannelsesledelse og meningsskabelse på universitetet

Peder Hjort-Madsen
Gitte Duemose

Faglig
artikel
Link Arrow Podcasts som refleksionsrum

 


Marianne Høyen

Faglig
artikel
Link Arrow Hvordan skriver man egentlig en diskussion?

Bente Kristiansen
Maja Hojer Bruun
Jakob Krause-Jensen
Karen Louise Møller
Faglig
artikel

Link Arrow Stilladsering til understøtning af studerendes kompetenceudvikling

Nanna Mortensen

Faglig
artikel

Link Arrow Tværfaglig tænkning i universitetsundervisning Line Nielsen
Christina Juul Jensen
Signe Allerup Vangkilde Charlotte Bjerre Meilstrup Malene Kubstrup Nelausen

Faglig
artikel

Link Arrow Faglig fordybelse i åbne og transparente fysiske studiemiljøer

Kristine Nielsen

Faglig
artikel

Link Arrow Affektive felter

Maiken Westen Hom Svendsen Connie Svabo
Liv Aamand Andersen

Videnskablig 
artikel

Link Arrow Forskellige logikker og forhandlingsrum

Henriette Skjærbæk Duch Birgitte Lund Nielsen
Videnskablig 
artikel

Link Arrow Skriftlig peer feedback imellem studerende i projektgrupper

Dennis Jim Frederiksen

Videnskablig 
artikel 
Link Arrow Matematikundervisning på universitetet Dorte Moeskær Larsen
Henrik Skov Midtiby
Videnskablig 
artikel
Link Arrow Being in the teaching laboratory Rie Malm 
Videnskablig 
artikel

Link ArrowDissecting study groups

Anders Lerche Møller
Emil Smith
Peter Musaeus
Videnskablig 
artikel
Link Arrow Forskningsbaseret undervisning og tvivlens goder Marie Larsen Ryberg
DUT Guide Link Arrow DUT Guide: Fostering student agency Maria Hvid Stenalt
Birgitte Lund Nielsen
Anmeldelser

Link Arrow Boganmeldelser AI

Ruth Horak
Anmeldelser

Link Arrow Automation bias og læring

Ove Christensen