Dansk Universitetspædagogisk Tidsskrift nr. 24

Tema: Studerende som medskabere i undervisning og forskning

Udgivelsesdato: 12. marts 2018

Lederartikel

Link Arrow Lectures and Legoland®: Recapturing the excitement of learning

Catherine Bovill

Videnskabelig artikel

Link Arrow Hvad lærer de studerende, at de skal lære? En undersøgelse af kandidatstuderendes opfattelse og brug af læringsmål

Thomas Clausen
Helle Hvass

Videnskabelig artikel

Link Arrow Teaching ethical-participatory social design


Katia Dupret
Niklas A. Chimirri

Videnskabelig artikel

Link Arrow Når forberedelse er en pligt, og undervisningen er et privilegium: et casestudie af universitetsstuderendes forberedelsespraksis

Kim J. Herrmann
Anna Bager-Elsborg

Faglig artikel

Link Arrow "Authentic microteaching" som akademisk lærings- og undervisningsmodel

Steen Ingemann Jørgensen
Helle Winther
Charlotte Svendler Nielsen
Lars Nybo

Videnskabelig artikel

Link Arrow Experiences of International PhD Students in Denmark as Quest Stories

Tijana Maksimovic
Sofie Kobayashi

Videnskabelig artikel

Link Arrow Undervisningsbaserede forskningskollektiver: Fra studenterundervisning til akademiske partnerskaber

Rikke Toft Nørgård
Kim Haagen Mathiesen

Faglig artikel

Link Arrow Forskningsbaseret læring og innovativ praksis på juruddannelsen

Werner Schäfte
Bente Kristiansen
Karina Kim Egholm Elgaard
Maiken Stensgaard Hølmkjær

Videnskabelig artikel

Link Arrow Studielederen. Nyttig idiot eller maskinmester?


Finn Wiedemann

Videnskabelig artikel

Link Arrow Peer review i et obligatorisk bachelorkursus for civilingeniørstuderende i medikoteknik

Jens E. Wilhjelm
Sidsel-Marie Winther Prag

Faglig artikel

Link Arrow Brug af portfolioopgaver og peer feedback for at øge sammenhæng og studenterinddragelse i undervisningen - et praksiseksempel

Lisa G. Østergaard
Thomas Maribo
Janne Saltoft Hansen

Link Arrow Hele DUT 24 i pdf