Leder |
Hvad skal vi med forskningen på universiteterne?
|
Frederik Voetmann Christiansen |
Tema |
Hvidbog om udvikling af universitetsundervisning
|
Sebastian Horst |
Tema |
International trends and strategies in educational development at universities
|
James Wisdom |
Tema |
Nyudvikling af projektarbejdsformen på RUC – beskrivelse og analyse af et eksperiment: ”Antologieksperimentet”
|
Søren Dupont |
Tema |
Kortere studietider – krav og konsekvenser
|
Palle Rasmussen |
Tema |
Brugen af vejlederbrev til universitetsstuderende – en diskussion af dets betydning i vejledningsprocessen
|
Sussie Laustsen Gitte Wichmann-Hansen Hanne Aagaard Golnosh Bahrami Pia Dreyer |
Tema |
Specialet som glasloft – hvorfor får mandlige studerende bedre specialekarakterer?
|
Vibeke Lehmann Nielsen Lotte Bøgh Andersen Michael Bang Petersen |
Tema |
"Jonas, derefter Katrine og Sebastian" - en enkel metode til at lære alle de studerendes navne
|
Anker Helms Jørgensen |
Tema |
Flere studerende – bedre uddannelse
|
Carsten Laustsen Henning Slavensky Ina Schmidt Per Lysgaard |
Tema |
At undervise på poststrukturalistisk - undervisning i organisation og ledelse som en selv-refleksiv iagttagelsesmaskine
|
Christa Breum Amhøj |
Tema |
Kollektiv Akademisk Vejledning - et bud på en ændret organisering af vejledningen på universitetet |
Rie Thomsen Helle Merete Nordentoft |
Anmeldelse |
Kompetence: Hvad, hvorfor, hvordan? |
Birgitte Madelung |
Anmeldelse |
Et universitet er et sted, der forsker i alt – undtagen i sig selv og sin egen virksomhed |
Palle Rasmussen |