Der kan forekomme ændringer i programmet |
||
17. maj, kl. 13.00-14.30 |
||
Blok 1A - Symposium |
||
Tema: Teaching and Learning in the International Classroom | ||
Teaching and Learning in the International Classroom | KU | Laura P. Skardhamar, Joyce Kling |
Teaching in English Medium Programmes | AU | Karen M. Lauridsen, Stacey M. Cozart |
Internationalisation of Degree Programmes | SDU | Donna Hurford, Anne Skov Jensen |
Blok 2A - Symposium |
||
Tema: Positioning theory and higher education research | ||
Simulated and professional frames for learning: students’ and supervisors’ positioning | AU | Mette Krogh Christiansen |
Positioning Morality in Academia | AU | Peter Masaeus |
The teaching-research status gap: an analysis of a university teachers’ positionings | RUC | Kasper Sørensen |
Becoming an academic developer: a preliminary auto-ethnographic exploration | RUC | Eva Bendix Petersen |
Blok 3A - Paper |
||
Det selvstændige speciale: selvstændighedsfordringens (u)muligheder | SDU | Tine Wirenfeldt Jensen |
Skal vi være venner? En undersøgelse af den personlige relations betydning for det faglige udbytte af ph.d.-vejledning | AU | Søren Bengtsen |
Nye perspektiver på videndeling, feedback og netværksdannelse blandt MOOC-kursister og universitetsstuderende på campusbaserede studier | KU | Lasse Jensen, Helle Mathiasen, Anne-Marie Mosbech |
Blok 4A - Paper |
||
Hvad kan hjernen lære os om undervisning? | AU | Ole Lauridsen |
Design og implementering af to virkemidler, der skal forbedre kvaliteten og øge status af undervisning ved universitetet | KU | Sofie Kobayashi, Jens Dolin |
SDU-Modellen for Testbaseret Bacheloroptag på SDU | SDU | Maria Cecilie Vonsild, Birgitta Wallstedt |
_______________________________________________________________ | ||
17. maj, kl. 15.00-16.30 |
||
Blok 1B - Paper |
||
Studieledernes egne oplevelser af rammer og vilkår for pædagogisk ledelse | KU | Thomas Harboe, Camilla Rump, Jette Hyldegård |
Studielederudfordringer ved tværfaglige uddannelser | DTU/KU | Jens E. Wilhjelm, Kaj-Åge Henneberg, Tine Alkjær Eriksen |
Blok 2B - Paper |
||
Udvikling af studerendes akademiske skrivekompetencer – en indsats på fakultetsniveau | SDU/AU | Tine Wirenfeldt Jensen, Per Andersen |
Andre tilgange til kursusevaluering - Gensidig respekt og anerkendelse samt kvalitet i undervisningen | KU | Lise Stenbæk, Lotte Sjøstedt |
Hvornår lykkes undervisningsudvikling? Eksempler fra GUF-projektet, KU (Genveje til Undervisningsbaseret Forskning) | KU | Hanne Nexø Jensen |
Blok 3B - Symposium |
||
Tema: At lære at lære (at være studerende): et symposium om førsteårspædagogik, udfordringer indenfor feltet og initiativer der adresserer disse | ||
Hvad fortæller rundbordsmøder? | AU | Pernille Maj Svendsen |
Førsteårspædagogik | RUC | Eva Ulstrup |
PBL studerendes eventyrlige bevidstgørelse… …om processen at finde og etablere sin professionelle identitet, og om facilitering af denne proces. | AAU | Claus Monrad Spliid |
At lære at tænke og formulere sig som biokemiker | KU | Katja Årosin Laursen |
Blok 4B - Paper |
||
Udvikling af online-ressourcen ‘Feedbackguide’ – et idékatalog til undervisende læger tilknyttet medicinstuderendes klinikophold | AU | Mette Krogh Christensen, Rikke Gottfredsen |
Hvordan sikrer vi optag af de bedst egnede studerende? Erfaringer fra en Multiple Mini Interview pilottest | AU | Pernille Andreassen |
Organisatorisk coaching - et nyt samarbejdsformat? | KU | Kirstine Dahl |
Blok 5B - Poster |
||
On- og offline laboratoriesikkerhed | SDU | Kathrine Bisgaard Christensen, Xavier Fretté |
Udrulning af blended learning i jura-uddannelsen | AU | Tobias Alsted Nielsen, Maria Hvid Stenalt, Anna Bager-Elsborg, Per Andersen |
Kollegasparring på Københavns Universitet | KU | Sara Ann Kristensen, Christina Juul Jensen |
Reflections and Teaching Experiences from the International Classroom | KU | Laura Pérez Skardhamar, Joyce Kling |
Studielederuddannelsesforløb på RUC | RUC | Sidsel Winther |
Studieledernes egne oplevelser af rammer og vilkår for pædagogisk ledelse | KU | Thomas Harboe, Camilla Rump, Jette Hyldegård |
Overgangen fra universitet til arbejdsliv. Resultater fra et forskningsprojekt om science identiteter, forhandlinger og akademisk navigation | KU |
|
_______________________________________________________________ | ||
18. maj, kl. 10.45-12.15 |
||
Blok 1C - Paper |
||
Når det vi gør, bliver det vi siger | AU | Linda Greve |
Gamificeret undervisning – metoder og erfaringer | KU | Kjetil Sandvik |
Værdi-baseret visions-drevet didaktisk design tænkning: Innovation i undervisningen gennem intentionel brug af teknologier | AU | Rikke Toft Nørgård |
Blok 2C - Workshop |
||
KU | Lina Katan, Charlotte Baarts | |
Kan man spille sig til forskningsbaseret undervisning? | KU | Tine Damsholt, Maja Bødtcher-Hansen, Pernille Gøtz |
Blok 3C - Workshop |
||
Værktøjer og værktøjskasser i førsteårsundervisning | KU | Lotte Rienecker, Pernille Gøtz, Christina Juul Jensen, Lars Ulriksen, Lotte Sjøstedt |
Højere studieintensitet, øget læringsudbytte – hvordan? | EVA | Dina Cecilia Madsen, Camilla Thorgaard |
Blok 4C - Symposium |
||
Tema: Kompetenceudvikling af ph.d.-vejledere i Danmark – status, initiativer og udfordringer | ||
Kortlægning af ph.d.-vejledningskurser på danske universiteter | KU/AU/ AAU | Sofie Kobayashi, Gitte Wichmann-Hansen, Mirjam Godskesen |
Kollegial intervision for ph.d.-vejledere – en metode til udvikling af ph.d.-vejledning i kollegialt fællesskab | RUC | Sidsel Winther |
Talentidentifikation og – rekruttering: Et spørgsmål om ”smag”? | AU | Mette Krogh Christiansen |
_______________________________________________________________ | ||
18. maj, kl. 13.00-14.30 |
||
Blok 1D - Symposium |
||
Tema: It-Didaktisk Design: udvikling af online uddannelse | ||
Online akademisk deltagelseskultur og medborgerskab ud over institutionen | AU | Rikke Toft Nørgård |
Online Åbenhed | AU | Christian Dalsgaard |
Fra platform til medieøkologi | AU | Anders Hjortskov Larsen |
Nærvær og tilstedeværelse online | AU | Søren Smedegaard Bengtsen |
Blok 2D - Workshop |
||
Støtte til tværfaglighed | KU |
Jens Dolin, Robin Engelhardt, Lars Ulriksen, Christine Holm |
Evaluering, Feedback og bedømmelse i Innovations- og entreprenørskabsundervisningen (I&E) | KU | Peter Wick, Carsten Nico Hjortsø, Jens Christian Jacobsen, Lotte Sjøstedt, Agnete Lunddahl |
Blok 3D - Workshop |
||
Forskningsbaseret uddannelse – Modeller til styrkelse af integrationen mellem forskning og undervisning | KU | Laura P. Skardhamar, Hanne Nexø Jensen, Lina Hauge Katan |
Forankring af e-læringsaktiviteter med Blooms digitale taksonomi | SDU | Inger-Marie F. Christensen, Christopher Kjær, Pernille Stenkil Hansen |
Blok 4D - Workshop |
||
Learning design – praktisk planlægning af et blended undervisningsforløb | AU | Janne Saltoft Hansen, Mads Ronald Dahl |
Om Learning Management Systemets rolle som Hauptbahnhof – og lykken at finde en embedkode | AU | Karen Louise Møller, Birthe Aagesen, Christian Winther Bech |