Tidspunkt: 24. september 2019, kl. 10.30-15.30
Sted: Københavns Universitet, Samfundsvidenskabelige Fakultet, lokale 10.1.15, Øster Farimagsgade 5, 1353 København
Da lokalet kan være svært at finde, kan Peter Wick kontaktes på tlf: 41439272 når I står ved hovedindgangen.
Så vil I blive hentet der.
Tilmelding: Send mail til Peter Wick
Mødet er åbent for alle
Program:
10.30 - 10.45 | Goddag |
10.45 - 11.30 | Drøftelse: På KU arbejder en arbejdsgruppe med at lave en vejledning til kursusbeskrivelser, og i den forbindelse synes vi at det er uklart, om en udprøvning altid skal bedømme alle læringsmål, eller den blot i princippet skal kunne indebære en bedømmelse i alle læringsmål. Der er ikke kommet anvisninger fra ministeriet om, hvordan den målstyring, der blev sat i værk med den nye bekendtgørelse og skala i 2006, skal udfoldes i praksis. |
11.30 - 12-15 | Oplæg ved Peter: Forskellige eksamensformer i Innovations & entreprenørskabsundervisningen, en slags I&E - "VUE" skema – autentiske eksamensformer |
12.15 - 13.00 | Frokost |
13.00 - 14.30 | Arbejde med casen beskrevet længere nede |
14.30 - 15.00 | Planlægning til kommende møder / organisering og dato |
Case:
Casen kommer fra Katerina Tritsaris og hendes kursus:
Vi har to udfordringer, som hænger sammen. Begge bunder i, at vi har for få VIP’er til at udforme og rette eksamenssættene.
Vi er ved udformning af eksamenssæt meget fokuserede på at teste de studerendes forståelse, og de skal bl.a. tolke på en del originaldata. Umiddelbart ville løsningen på vores udfordringer være at bruge multiple choice. Disse er jo lette at rette, men jeg synes, de er meget svære at udforme, hvis man vil teste forståelse.
Her er beskrivelsen for medicinerne, men vi har også molekylær biomedicin og tandlægestuderende:
Integreret eksamen i medicinsk celle- og vævsbiologi inklusive excitable celler, medicin