Mødet er kun for SIG'ens medlemmer
Dato: 7. juni 2022, kl. 10.00 - 15.00
Sted: Praksis- og Innovationshuset samt Københavns Professionshøjskole
Mødested: Praksis- og Innovationshuset, byg. F, Sigurdsgade 26, 2200 KBH
Deltagergebyr: Gratis, men sørg selv for transport og frokost (kan købes i kantinen)
Den første halvdel af dagen tager vi på ekspedition og ‘fotosafari’ rundt til en række DiPpede rum med Kim Holflod som ‘ekspeditionsleder’.
Læs om KP’s tænkning om laboratoriet som læringsrum i Martha Mottelson Forskningsoversigt over laboratoriedidaktik (2020).
Den anden halvdel af dagen arbejder vi sammen om at udforske, diskutere og transformere vores ‘ekspedition’ til formater for dårlige/gode DiPpede rum gennem metoderne ‘breakup/love letters’ til og ‘fremtidsworkshop’ for DiPpede rum.
10.00 - 11.15 | På tur til Praksis- og Innovationshuset – appetitvækker: ’Ord for rum’ v. Rikke Toft Nørgård samt introduktion til DiP fotosafari |
11.15 - 11.45 | Transport |
11.45 - 12.15 | På tur til Future Classroom Lab – appetitvækker: ’KP som sted og rum for DiPpet undervisning og læring’ v. Kim Holflod |
12.15 - 12.45 | Frokost |
12.45 - 15.00 | På tur til PlayLab – appetitvækker: ’Online, hybride og digitale læringsmiljøer’ v. Rikke Toft Nørgård efterfulgt af fælles DiP workshop |
PhD studerende Kim Holflod, Rikke Toft Nørgård & Jens Jørgen Hansen
R. A. Ellis, P. Goodyear (2016) Models of learning space: integrating research on space, place and learning in higher education
Thomas, H. (2010) Learning spaces, learning environments and the dis‘placement’ of learning
Københavns Professionshøjskole (2020) Forskningsoversigt om laboratoriedidaktik