DUT - Dansk Universitetspæd. Tidsskrift
SIGs - Special Interest Groups
Aktiviteter
Dansk Forskning & Lærebøger
Podcasts
Læringsenheder / Centre
Vælg: Alle DUN Konferencer Danske aktiviteter Internationale aktiviteter Afholdte aktiviteter
Oplever du, at det kan være udfordrende at arbejde med og give peer-feedback? Så er du ikke alene - for følelser og peer-feedback er to sider af samme sag. Webinaret går bag om forskningsartiklen: 'Emotionelt arbejde og læring i asynkron peer-feedback', hvor Helle Merete Nordentoft og Karen Louise Møller undersøger, hvordan studerende oplever at arbejde med at give asynkron peer-feedback på en video (kaldes for Screencast).
Kursets overordnede formål er at styrke din forståelse af, hvad undervisning i innovation og entreprenørskab (I&E) er og kan være i egen organisation, herunder hvordan I&E hænger sammen med værdiskabelse både for individ, organisationer og samfund.
The speakers will present a short summary of the theoretical concepts and the key points from the paper “The ideal philosophy student: A qualitative study of the transition into first year higher education”. This will be the starting point for common discussions with the participants on how these insights can be used in other educational contexts.
This session will focus on speculative methods, and how university communities might come together to imagine preferable futures for higher education. Professor Bayne will start by introducing her recent work on participative and speculative design for the future of digital education within universities, using two concrete examples from the University of Edinburgh.
SIG'en 'Uddannelsesudvikling af videregående uddannelser' arrangerer udviklingsworkshop med temaet: 'Curriculumudvikling - Aktører og indsatser i udvikling af uddannelser. Fra praksis til helikopterperspektiv - og måske endda udvikling af en guide?'
Formålet med dagen er at vi sammen tager pulsen på I&E på universiteterne og sammen får prøvet en spændende innovationsproces igennem. Temaet for innovationsprocessen er vores egen og kollegers efteruddannelse – hvordan kan efteruddannelse gøres relevant og bæredygtigt?
Webinaret baserer sig på artiklen: ’Oecon-uddannelsen på AAUBS – Pluralisme og Problem-Based Learning’ i DUT 33 (2022) og har fokus på hvilke undervisningsmæssige tilgange, der er mest hensigtsmæssige i forhold til at få de studerende gjort til selvstændige og kritisk reflekterende kandidater i økonomi.
På DUN Konferencen 2023 sætter vi fokus på, hvordan vores studerende trives, og hvordan vi som undervisere og pædagogiske konsulenter kan understøtte de studerendes samvær, samarbejde og læring.
DUN Campusvej 55 5230 Odense M
dun@dun-net.dk Tlf.: +45 6550 4406 www.dun-net.dk