Tidspunkt: Onsdag d. 25. maj 2016 kl. 13.15-16.00
Sted: sal DC:304 (second floor), LTH Design Centre, Sölvegatan 26, Lund
Tilmelding: Send en mail til Lisbeth Tempte
Inviterede: Akademiske udviklere og uddannelsesforskere i Sverige, Danmark mv.
Lunds Tekniska Högskola ved Lunds Universitet præsenterer en workshop ved professor Keith Trigwell med titlen "How do we know whether pedagogical courses and educational development help?"
Baggrunden for workshoppen
Akademisk udvikling - hvordan kan vi se effekten på de videregående uddannelser? I 2015 publicerede "Studies in Educational Evaluation" en udgave med titlen "Evaluating Faculty Development", som opsummerer og reflekterer over viden på dette område.
I en konkluderende artikel tilbyder Alenoush Saroyan og Keith Trigwell en kritisk anmeldelse og analyse af forskningen inden for evaluering af den akademiske udvikling. De foreslår også anvisninger, som sandsynligvis vil kunne medvirke til at avancere vores teoretiske og empiriske viden på dette område og forankre os solidt i evidensbaseret praksis.
Om workshoppen
I workshoppen vil Keith Trigwell guide deltagerne gennem nogle af de nyeste og mest spændende anvisninger inden for evaluering af effekterne af akademisk udvikling.
Professor Keith Trigwell er blevet æresdoktor ved Lunds Tekniska Högskola (Lunds Universitet), og workshoppen er en del af fejringen af denne vigtige begivenhed.
Efter workshoppen holder Keith Trigwell en forelæsning med titlen "Academic teachers thoughts about teaching and how they affect student learning". Forelæsningen er åben for alle, og tilmelding er ikke nødvendig.