DUT - Dansk Universitetspæd. Tidsskrift
SIGer - Specielle Interesse-Grupper
Aktiviteter
Podcasts
Læringsenheder / Centre
DUN in English
Vælg: AKTIVITETER DUN Konferencer Afholdte aktiviteter
In this seminar, Lynn will explore some use cases and her recent research on ‘mapping the work’ to create learning and assessments that engage students in the ethical use of GenAI. Further, Lynn invites us to use AI to ‘lighten the load’ in our own work day freeing us up to do the real work and always keeping the ‘Human in the Loop’ (HitL).
Denne DiP talk sætter forskningsfokus på store sprogmodeller og AI-chatbots på videregåen-de uddannelser med forfatterne bag forskningsoversigten, lektor Maja Højer Bruun, profes-sor Cathrine Hasse og lektor Jakob Krause-Jensen.
Med henblik på at få en bæredygtig uddannelse som kvalitetssikres løbende, så skal deres udformes et uddannelsesevalueringsdesign. En uddannelsesevaluering kaster lys over to spørgsmål; 1) producerer den planlagte uddannelse og læringsmuligheder, som er udviklet og organiseret, faktisk de ønskede resultater? 2) Hvordan kan uddannelsen forbedres bedst muligt? (Glatthorn et al., 2005)
Læs om, og tilmeld dig DUN Konferencen 2025!
The seminar focuses on the essential role of laboratory work in science education, emphasizing the significance of student engagement through two primary drivers: epistemic affect and epistemic conation.
This year’s PaTHES conference asks: Is there a way to sidestep ‘creativity’ as Higher Education agenda or discourse, and to reclaim its conceptual richness as a life-giving and individual (if unpredictable) force?
Designed as more of a community than a workshop, this summer school aims to bring together those who partner with university teachers in improving their teaching effectiveness.
DUN Campusvej 55 5230 Odense M
dun@dun-net.dk Tlf.: +45 6550 4406 www.dun-net.dk