Forskningsvejledning påvirker den fremtidige udvikling af forskningsekspertise
Forskningsvejledning, herunder ph.d.-vejledning, bygger på en avanceret form for pædagogik, der ofte er usagt både for studerende og deres vejledere. Og ph.d.-miljøet har betydning for både forskningsvejledning, dialog og undervisning i det akademiske miljø generelt.
Forskningsvejledning og ph.d.-uddannelser står derfor øverst på dagsordenen på universiteter over hele verden, ligesom emnet er et selvstændigt forskningsfelt. Både i og uden for de akademiske rækker holder mange godt øje med ph.d.erne, for det er typisk her, der først sker ændringer i måden at bedrive forskning på.
Søren S.E. Bengtsen, uddannelsesforsker ved Aarhus Universitet, præsenterer her den underliggende ph.d.-pædagogik og dens institutionelle kontekst. Doctoral Supervision er for den, der ønsker at forbedre sin forskningspædagogik – både på det individuelle og organisatoriske niveau.
Kontakt forfatteren
Søren S.E. Bengtsen, adjunkt, ph.d., Aarhus Universitet, Center for Undervisningsudvikling og Digitale Medier. Søren S.E. Bengtsen forsker i de videregående uddannelsers pædagogik, ph.d.-uddannelse og -vejledning samt pædagogisk filosofi.
20 46 70 19
![]() |
Oplysninger om bogen ISBN: 978 87 7124 237 9 201 sider, omslagsbog med flapper Engelsksproget
|